Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Tychowie Nowym

Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Tychowie Nowym

                                                                                                   

                                              Tychów Nowy  87

                                              27-220 Mirzec

                                              Tel: (41) 271-31-35

                                              sptychownowy.szkolnastrona.plgodło     

E-mail: sptychownowy@onet.pl

RODO

Monitoring prowadzony jest przez Szkołę Podstawową w Tychowie Nowym
w celu zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz ochrony osób i mienia. Obejmuje obszar na zewnątrz budynku oznaczony tablicą informacyjną
o monitoringu wizyjnym (tablica z kamerą i napisem Obiekt monitorowany).

 

KLAUZULA INFORMACYJNA

O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH W MONITORINGU SZKOLNYM

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/678 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu tych danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) – zwanego dalej Rozporządzeniem lub RODO, informujemy:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych na rejestratorze systemu monitoringu wizyjnego szkoły i otoczenia jest Szkoła Podstawowa w Tychowie Nowym,27-220 Mirzec, tel.: 41 2713135, reprezentowana przez dyrektora szkoły.
  2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych (IOD). Funkcję tą pełni Pani Anna Duś kontakt
    e-mail: iod.annadus@interia.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu ochrony mienia oraz zapewnienia bezpieczeństwa na terenie monitorowanym na podstawie art. 108a ustawy z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, (podstawa z art. 6 ust.1 lit c oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO). Miejsca objęte monitoringiem oznaczone są symbolem graficznym – symbol kamery z napisem obiekt monitorowany.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celach o których mowa w pkt 3 odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą:

a)      podmioty przetwarzające dane w naszym imieniu: firma świadcząca usługi konserwowania systemu monitoringu, osoby, które wykażą potrzebę uzyskania dostępu do nagrań (interes realizowany przez stronę trzecią), np. osoby poszkodowane w sytuacjach zarejestrowanych przez kamery systemu. (odbiorcy w rozumieniu art. 4 pkt. 9 RODO);

b)      dane mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Sąd, Prokuratura) w związku z prowadzonym postępowaniem.

  1. Dane z monitoringu są przechowywane do 30 dni, następnie są nadpisywane przez aktualne dane z kamer. W uzasadnionych przypadkach na podstawie wniosków ww. organów, w szczególności, gdy urządzenia monitoringu wizyjnego zarejestrowały zdarzenie związane z naruszeniem bezpieczeństwa osób i mienia, okres przechowywania danych może ulec wydłużeniu o czas niezbędny do zakończenia postępowania, którego przedmiotem jest zdarzenie zarejestrowane przez monitoring.
  2. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych w monitoringu przysługuje Pani/Panu prawo do informacji o istnieniu monitoringu w określonym miejscu (realizowane poprzez wywieszenie tablic informujących i informacji przy wejściu do szkoły), prawo dostępu do nagrań w uzasadnionych przypadkach - prawo żądania usunięcia danych jej dotyczących, prawo do anonimizacji wizerunku na zarejestrowanych obrazach i/lub usunięcia dotyczących Pani/Pana danych osobowych, prawo do przetwarzania danych przez ograniczony czas.
  3. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu danych osobowych przez Administratora przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

Klauzula informacyjna

dla rodziców

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie ochronie danych) przekazujemy Państwu wymagane prawem informacje.

  1. Administratorem danych osobowych Pani/ Pana – rodzica oraz danych Państwa dzieci jest Szkoła Podstawowa w Tychowie Nowym 27-220 Mirzec.
  2. Na Inspektora Ochrony Danych została powołana Pani Anna Duś kontakt e-mail: iod.annadus@interia.pl
  3. Dane osobowe dzieci, ich rodziców/opiekunów prawnych będą przetwarzane w celu
    1. wypełnienia obowiązków Administratora wynikających z przepisów prawa (Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. - Prawo oświatowe - Dz.U. 2017 poz. 59 ze zm.; Ustawa z dnia7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. 2017 poz. 2198 ze zm).; Ustawa z dnia 15kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz.U. 2017 poz. 2159 ze zm.) na podstawie art. 6 ust. 1 pkt c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze);
    2. zapewnienia bezpieczeństwa oraz dla ochrony mienia i zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić szkołę na szkodę, poprzez zastosowanie środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring wizyjny przed i w budynku szkoły) - zgodnie z art.108a Ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. prawo oświatowe.
    3. realizacji celów związanych z promocją Szkoły poprzez udostępnianie, rozpowszechniane, umieszczenie na tablicach informacyjnych w szkole, gazetkach szkolnych w wersji papierowej
      i elektronicznej, stronie internetowej szkoły, stronie internetowej gminy Mirzec oraz prasie lokalnej - informacji o sukcesach dzieci, informacji o wydarzeniach, przedsięwzięciach, w których uczniowie brali udział (np. konkursy, zawody sportowe), w tym także wizerunku dzieci – wyłącznie w przypadkach, gdy rodzice, opiekunowie wyrazili zgodę na taką formę przetwarzania.
  4. Dostęp do danych osobowych wewnątrz struktury organizacyjnej Szkoły będą mieć wyłącznie upoważnieni pracownicy i tylko w zakresie niezbędnym do realizacji obowiązków zawodowych.
  5. Odbiorcami danych osobowych będą organy publiczne, instytucje i podmioty uprawnione do żądania dostępu lub otrzymania danych osobowych na podstawie przepisów prawa (np. Kuratorium Oświaty, Policja, Pogotowie ratunkowe, Ośrodek Pomocy Społecznej).
  6. Dane osobowe dzieci będą przechowywane przez okres nauki dziecka w szkole oraz czas niezbędny do realizacji wynikających z Ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. 2018 poz. 217 ze zm.) celów archiwizacji. Dane przetwarzane na podstawie zgody będą przechowywane do momentu wycofania zgody.
  7. W związku z uczęszczaniem dziecka do szkoły, możemy przetwarzać w szczególności następujące dane:

Lp.

 Kategorie danych

Podstawa prawna

1.

dane identyfikacyjne dziecka, takie jak imię nazwisko, PESEL, data i miejsce urodzenia, adres zamieszkania i zameldowania, itp. 

Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe - Dz.U. 2017 poz. 59 ze zm.; Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - Dz.U. 2017 poz. 2198 ze zm.;

Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej -  Dz.U. 2017 poz. 2159 ze zm.

2.

informacje na temat potrzeb edukacyjnych dziecka (np. opinie, orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznych)

3.

dane identyfikacyjne rodziców, opiekunów prawnych dziecka, takie jak imiona i nazwiska, adres zamieszkania,

Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. -

Prawo oświatowe - Dz.U. 2017 poz. 59 ze zm.; Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - Dz.U. 2017 poz. 2198 ze zm.

4.

informacje niezbędne do zapewnienia dziecku właściwej opieki, w czasie zajęć organizowanych przez Szkołę.

5.

Informacje na temat sytuacji wychowawczej dziecka 

6.

Informacje dotyczące frekwencji dziecka na zajęciach szkolnych, informacje o wynikach edukacyjnych dziecka, jego zachowaniu informacje na temat jego rozwoju

7

Informacje o wynikach w konkursach, zawodach i innych wydarzeniach

8.

wizerunek zarejestrowany poprzez instalację monitoringu wizyjnego w związku z zapewnieniem bezpieczeństwa oraz dla ochrony mienia i zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić jednostkę na szkodę.

art. 108a Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. prawo oświatowe – Dz.U. 2017 poz. 59 ze zm.

9.

Wizerunek dziecka utrwalony przy okazji prowadzania dokumentacji fotograficznej i video uroczystości, zawodów, innych wydarzeń  w Szkole

Zgoda wyrażona przez rodziców, opiekunów prawnych ucznia 

10.

Kontakt z rodzicem poprzez numer telefonu, e-mail

  1. Informujemy, że posiadają Państwo prawo dostępu do treści danych swoich i swoich dzieci oraz prawo do ich sprostowania, a w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody, do ich usunięcia.
  2. Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego dot. ochrony danych osobowych, gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie danych osobowych Państwa dziecka narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  3. Podanie danych osobowych opisanych w rubryce 1-8 tabeli jest wymogiem ustawowym. Są Państwo zobowiązani do ich podania, a konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości edukacji Państwa dziecka w Szkole Podstawowej w Mircu. Przetwarzanie danych opisanych w rubryce nr 9-10 tabeli zależy od dobrowolnej zgody rodziców, opiekunów prawnych naszych uczniów. Brak zgody w rubryce nr 9 będzie skutkował pominięciem zdjęć dotyczących Państwa dziecka w podanych informacjach
    o sukcesach, wydarzeniach, w których brało ono udział. Zgoda taka nie dotyczy zdjęć gdzie Państwa dziecko stanowi jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza. (art. 81 ust. 2 pkt 2 ustawy o prawie autorskim). Brak numeru telefonu opóźni kontakt z rodzicem w sprawach pilnych dotyczących dziecka.